Powered by Blogger.
RSS

Pekeliling Gaji Baru SSM 2012

Alhamdulillah... Kakitangan awam semua peringkat sudah boleh senyum lega kerana pekeliling yang di tunggu-tunggu telah tiba. Rasanya inilah yang dimaksudkan oleh CUEPACS yang meminta JPA segera keluarkan pekeliling gaji baru. Ni pun saya dapat dari kawan kat FB sebab try cari dekat portal JPA tak jumpa pulak. Tapi jangan salah anggap yer... link ni bukan menunjukkan sifir gaji baru. Tapi hanyalah gaji Maksimum-Minimum bagi semua sektor dan peringkat jawatan serta kenaikan tahunan.

Berikut adalah alamat bagi Pekeliling Perkhidmatan Awam Bilangan 1 2012 - Kenaikan Gaji Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan Di Bawah Sistem Saraan Malaysia.


Kalau ada yang yang masih tak faham lagi atau nak tengok jumlah gaji pokok yang akan dapat nanti bolehlah kira kat  kat link ni.  Bawah sekali ada calculator gaji.   


Syukur dengan rezeki Allah. Bila dah naik gaji nih, harap produktiviti dan komitmen terhadap tugas semakin meningkat.  Tak perlu kita nak menilai gaji jawatan ni banyak, gaji jawatan tu sikit, tugas kita berat, tugas depa ringan. Siap nak cop gaji halal dan haram pulak...tak baik tau!  Masing-masing buat kerja sendiri jerr.  Maklumlah kite ni ala-ala semut merah saja.  SAYA YANG MENURUT PERINTAH gitu......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Blogged.my